Din ciclul … “Sunt cel mai tare analist de la mine de pe scara!”

Posted: April 29, 2010 in Politica si politici
Tags:

Nu am putut sa nu ma amuz de titlul mare din ziarul care titra mare zilele trecute:  „Săptămâna Financiară – are cel mai vizionar analist din piaţă: Ionuţ Bălan”.

Mi-am amintit de glumele pe care fiecare dintre noi le facea pe seama emisiunilor celorlalti colegi de laTMC … cand voiam sa fim usor rautaciosi: ” … esti cel mai cunoscut prezentator/moderator Tv … de la tine din bloc!” … si usor amuzat de amintirile/melancolia pe care mi le-a trezit … am ramas la el, sigur ca era ceva serios … si nu doar o gluma! Am inceput sa-l citesc, si prima constatare a fost ca aveam in fata o completare a unui comunicat transmis catre presa de CFA Romania – cu cateva zile in urma! Mi-am zis “deci e doar reclama, SF si Ionut Balan au luat si ei de o ciorba de la CFA pentru preluarea comunicatului, dar prestigiul numelui asociatiei m-a facut sa citesc articolul pana la capat!

Ce scria acolo? Ionut Balan este  ” …. jurnalist, ca­re a avut cea mai bună estima­re pentru patru indicatori (deficit de cont curent, indicele BET, indicele de referinţă FED şi Dow Jones Index la 31 decembrie 2008) …” Si mi-am zis … “bey da’ ce buni suntem noi jurnalistii, daca un coleg de breasla (a carui principala preocupare este evident ….  scrisul) i-a batut in estimari pe baietii de la CFA (care de fel nu se ocupa cu altceva decat cu calcule economice)”

Mandru nevoie mare ca un coleg din presa este cel mai tare din parcare ma uit si la estimari … si ce-mi vad ochii?”Analistul „Săptămânii Financiare” a avut, de asemenea, cea mai bună prog­no­ză şi în ceea ce priveşte indicele BET, de 5.000 de puncte (efectiv – 2.901, prognoza me­diană – 8.050), dobânda de referinţă a FED, de 1,25% (efectiv – 0-0,25%, prognoza mediană – 3%)”. Altfel spus, a ratat “doar” cu vreo 2000 de puncte prognoza pe BET si cu vreo suta de puncte de baza prognoza pe dobanda de referinta a FED!

Asa se face ca mandria cu care am purces la citirea materialului mi-a disparut pe parcurs! Nu era jurnalistul care a avut estimari mai bune decat detinatorii titlului de CFA! Aveam in fata un compromis prin care asociatia a laudat in comunicat un tip de la Saptamana Financiara! In schimb ziarul le-a publicat comunicatul!

Leave a Reply

