Ce-ar fi trebuit sa faca Adeplast pentru a avea o oferta de succes!

Posted: October 17, 2013 in Burse
Tags: , , , , , , , , , ,

Scump dom’le scump – in partea ailalta era mai ieftin! – Acesta pare sa fie motivul pentru care oferta Adeplast ar fi esuat! Cum “scump” si “ieftin” sunt niste chestiuni relative … cred ca adevarul este cu totul altul! Oamenii de afaceri romani nu reusesc sa dea incredere potentialilor “PARTENERI” de afaceri! Ar fi putut si un succes? Ce ar fi trebuit/putut face ADE pentru a fi o oferta de succes … !?!?

Dupa umila mea parere oamenii de afaceri romani au o imagine deloc magulitoare de “tepari” – poate pe nedrept in cele mai multe dintre cazuri … dar cum este greu de dovedit contrariul, aceasta problema de credibilitate se rasfrange asupra tuturor cu varf si indesat!

Prin urmare, in speta ADE nu bariera pretului (mic sau mare … raportat dealtfel la niste indicatori nu neaparat absoluti!) ar fi trebuit depasita de managerii de oferta si de actionarul principal … ci problema INCREDERII!

Se putea face ceva pentru depasirea acestei bariere? Foarte probabil ca da! Castiga increderea investitorilor – si ulterior le vei castiga usor si banii …

Cred ca un astfel de demers, de atragere a unor parteneri in afacerea pe care o ai trebuie facut in cel putin 2 etape! Intr-o prima etapa adu langa tine parteneri LA CASTIG! Iti merge bine? Ai contracte? Iti cresti cifra de afaceri si profiturile de la un an la altul? Esti capabil sa dai dividende consistente (peste dobanzile bancare!) ??? Daca da … fa o prima oferta care sa dea nu doar un pret mic actiunii (raportat la PER/PBV/PS … sau orice alt indicator!) …. da-le dividende, arata-le cifrele, coopteaza-i in CA … dar, mai mult decat orice FA DOVADA CA AFACEREA TA E CAPABILA LA MOMENTUL IN CAUZA SA GENEREZE PROFITURI REALE!!!

Altfel spus – da ceva, cat mai mult, din profiturile tale noilor parteneri!

Altfel spus – fa un cadou unui numar oarecare de investitori …. vinde-le nu iluzii – ci dovada capacitatii tale de a le aduce bani cash in portofoliu … vinde-le, sau da-le pe degeaba – sau cu un discount serios – profiturile tale viitoare!

Fa asta timp de 1-2 ani … si abia dupa gandeste-te la o a II oferta in care sa atragi efectiv capital si pentru dezvoltare!!!

Cei care sunt deja langa tine, si care au avut ocazia nu doar sa castige bani – ci si sa vada cum lucrezi … si sa se convinga de transparenta si corectitudinea ta … vor fi primii care vor plati SCUMP oportunitatea de a-si mari participatiile … Si cu un istoric oarecare – care sa arate ca AI FACUT BANI PENTRU EI … ceilalti actionari din piata se vor grabi sa-ti dea bani pentru dezvoltare.

Concluzie … si sfat pentru subiectii urmatoarelor/viitoarelor oferte!!!

Incepe prin A DA din profiturile tale investitorilor … printr-un pret mic pe actiune la IPO si printr-o politica de dividende consistenta (chiar cu pretul temperarii cresterii companiei!) … si abia dupa ce ai castigat increderea acestora … fa urmatorul pas – si cere pietei sa-ti dea mai mult!

Numai printr-o renuntare la o parte consistenta din castigurile tale viitoare poti castiga increderea si banii oamenilor …. Mai important insa decat faptul ca vei avea banii investitorilor este faptul ca vei avea increderea lor!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s